Interactieve loading screens

Dorian de la Fosse | woensdag 25 Nov 2015, 13:22

Aanstaande vrijdag vervalt het patent van Bandai Namco op interactieve loading screens.

Waarschijnlijk komt er binnenkort een einde aan het leed dat lange laadschermen heet. Vrijdag verjaart namelijk het patent van Bandai Namco op interactieve loading screens. Voorheen was het niet toegestaan om de loading screens van je game te voorzien van alternatief digitaal geweld, in de vorm van minigames, maar daar komt hopelijk dus een einde aan.

Er zijn wel games op de markt die een manier hebben gevonden om de loading screens toch nuttig te gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan Fifa 16, waar je tijdens het laden diverse skilltrainingen kunt krijgen. Dit hebben ze echter weten te verkopen als een onderdeel van het spel zelf, waardoor het patent niet van kracht was. Wil jij echter Galaga toevoegen aan je Assassin's Creed laadscherm, dan mag dit weer niet aangezien het in feite een extra game bovenop je game is.

Of er daadwerkelijk wat mee wordt gedaan valt nog te bezien, maar met een beetje positief denken speel je zometeen misschien Pac-Man terwijl je wacht op het laden van Fallout 4.

Bron: www.pu.nl

Reacties

ninja-man 8 jaren,4 maanden geleden

Of nog beter, helemaal geen loading screens meer!

Login of registreer om te reageren.